Verder naar inhoud

Nieuwe aanpak schadeafhandeling

Lopende of gepauzeerde aanvraag

Onze regeling voor schade aan gebouwen en objecten verandert. Naast het uitkeren van financiële vergoedingen richten we ons op daadwerkelijk herstel van gebouwen en objecten. Heeft u een lopende aanvraag voor schade aan uw gebouw? Op deze pagina leest u meer over hoe we verder gaan met uw aanvraag.

In het kort 

  • U ontvangt eerst een brief en daarna kunt u een keuze maken.
  • Heeft u een aanvraag gedaan voor een vaste vergoeding? Dan ontvangt u een aanbod.  
  • Heeft u een aanvraag gedaan voor een maatwerkprocedure? Dan krijgt u een keuze. 

Keuze voor maatwerkdossiers

Onze regeling voor schade aan gebouwen en objecten verandert. Stap voor stap gaan wij over naar onze nieuwe werkwijze. U kunt uw keuze doorgeven vanaf het moment dat u hierover van ons bericht heeft ontvangen. Op deze pagina vindt u verschillende opties. U krijgt in een brief de opties aangeboden die voor u van toepassing zijn.

Meer over Keuze voor maatwerkdossiers

Keuze voor een vaste vergoeding

Onze regeling voor schade aan gebouwen en objecten verandert. Stap voor stap gaan wij over naar onze nieuwe werkwijze. Als u een lopende aanvraag voor de vaste vergoeding heeft, ontvangt u een bericht over uw mogelijkheden voor uw aanvraag.

Meer over Keuze voor een vaste vergoeding

Nog geen bericht gekregen?

Als u nog geen brief heeft gehad, dan kunt u nog geen keuze maken over de afhandeling van uw schade. Staat uw aanvraag op pauze, en haalt u deze zelf van de pauze af? Dan krijgt u voor uw lopende aanvraag geen besluit op basis van het nieuwe beleid.

Meer over Nog geen bericht gekregen?

Zo behandelen wij uw aanvraag

  • Keuzemoment

    U ontvangt bericht van ons

    U krijgt de keuze voor de afhandeling van uw aanvraag. In uw brief leest u over de keuzes die mogelijk zijn voor uw aanvraag. 

  • Keuzemoment

    Keuze doorgeven

    U kunt uw keuze doorgeven in Mijn dossier onder het kopje 'Dit kunt u nu doen'. U ziet dan de opties die voor uw aanvraag gelden. U kunt ook altijd kiezen voor 'Hulp bij het maken van een keuze'. 

  • Na uw keuze

    U ontvangt bericht over de volgende stap

    U heeft uw keuze doorgegeven in Mijn dossier. U ontvangt bericht over de volgende stap voor uw aanvraag.