Onze huisregels
We gaan graag met u in gesprek. We vinden het daarbij belangrijk dat onze medewerkers veilig hun werk kunnen doen. Daarom hebben we enkele huisregels.
- We gedragen ons fatsoenlijk tegenover elkaar. Blijf vriendelijk en behandel elkaar met respect. Dit geldt voor contact bij een bezoek aan een locatie van het IMG, bij huisbezoeken, informatieavonden en bij telefonisch en schriftelijk contact of e-mailverkeer.
- Er geldt een niet-rokenbeleid op de locaties van het IMG.
- Bezoekers onder invloed van drank of drugs worden geweigerd.
- Alleen hulp- en geleidehonden zijn welkom in een IMG-locatie. Andere (huis)dieren niet.
- Het is niet toegestaan met slag-, steek-, vuurwapen(s) of explosieven binnen te komen. De beveiligers hebben daarom het recht om in uw tas, koffer of pakketje te kijken.
- We vinden privacy belangrijk. Maakt u een foto, film- of geluidsopname waarop een bezoeker of medewerker te zien of te horen is? Vraagt u dan vooraf toestemming hiervoor. Bekijk ook onze privacyverklaring.
- Via onze social media en onze website, kunt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws vanuit het IMG. U bent vrij om te reageren op onze berichten op social media en via onze website. We gaan graag met u in gesprek. Bekijk onze spelregels.
- We vinden het belangrijk dat onze medewerkers veilig hun werk kunnen doen. Bij ernstige agressie, gewelddadig gedrag en strafbare feiten doen wij dan ook aangifte bij de politie.
Wat doen we als deze regels overtreden worden?
- Wij sturen een brief met een beschrijving van wat er gebeurd is en kunnen u vragen om met ons in gesprek te gaan. In dat gesprek bespreken we met u wat er gebeurd is en hoe we incidenten in de toekomst kunnen voorkomen.
- Wij registreren elk incident waarbij (verbaal) geweld is betrokken of gedreigd in het systeem van Agressie Registratie Overheid (ARO). Deze registraties gebruiken wij om vergelijkbare incidenten zoveel mogelijk te voorkomen en de gevolgen ervan te minimaliseren;
- Wij kunnen een of meer van de volgende maatregelen treffen (en in ARO registreren);
- Een contactverbod of een beperking in de middelen waarmee u contact met ons kunt opnemen;
- Een (tijdelijke) ontzegging van de toegang tot onze locaties.
Wij treffen pas een maatregel nadat wij uw kant van het verhaal hebben gehoord. Van horen kan in bijzondere omstandigheden worden afgezien. Bijvoorbeeld als er spoed is.