Vind alle informatie die je nodig hebt om te zorgen dat je alles weet wat nodig is om zelf te herstellen met een eigen aannemer.
Ga naar hoofdstuk:
Selecteer
De ‘Offerte' pagina is niet gevonden voor de doelgroep Ondernemers die u heeft gekozen.
Kies links in het menu voor informatie die wel beschikbaar is voor Ondernemers.
Veelgestelde vragen over offertes
-
Vergoedt het IMG kosten die voorgeschoten zijn aan de aannemer?
Nee, dat is niet mogelijk. Kunt u vanwege een onveilige situatie niet wachten met herstel? Meld een acuut onveilige situatie (AOS) meteen bij ons. Is de situatie veilig en wilt u herstellen met eigen aannemer? Dan moet u wachten tot wij verder gaan met uw aanvraag. U ontvangt van ons bericht. Pas wanneer u herstel met eigen aannemer is toegekend, mag de aannemer een offerte opstellen. Wij nemen dit besluit, nadat u definitief voor deze manier van schadeafhandeling heeft gekozen.
-
Ik wil mijn adviesrapport delen met de aannemer. Kan ik een fysieke kopie ontvangen?
U kunt die opvragen bij uw zaakbegeleider.
-
Wat moet ik doen als de aannemer het herstel niet wil uitvoeren?
U zult dan opnieuw een aannemer moeten kiezen. Het is raadzaam om eerst contact op te nemen met een nieuwe aannemer om de herstelzaak te bespreken en te informeren of de aannemer de herstelwerkzaamheden kan en wil uitvoeren.
-
Wat moet ik doen als de offerte is afgewezen?
Als de offerte niet akkoord is, neemt de zaakbegeleider telefonisch contact met u op om de afwijzing te bespreken. De aannemer kan vervolgens een nieuwe offerte indienen. Daarvoor gebruikt de aannemer een nieuw offertesjabloon. Besluit u of de aannemer om geen nieuwe offerte in te dienen? Dan kunt u eventueel nog een andere aannemer kiezen. Bent u het niet u eens met ons besluit? Bespreek dit met uw zaakbegeleider.
-
Ik heb nog geen besluit ontvangen, kan ik dan nog een nieuwe offerte indienen?
Nee, dat is niet mogelijk. Heeft de aannemer een fout gemaakt? Dan kan hij contact opnemen met uw zaakbegeleider. De offerte wordt afgewezen, zodat de aannemer een nieuwe offerte kan indienen.
-
Binnen hoeveel tijd moet ik de nieuwe offerte indienen?
Er geldt geen termijn voor het indienen van de nieuwe offerte.
-
Waarom krijg ik het besluit, en niet de aannemer?
U bent de opdrachtgever van de aannemer en daarmee voor ons het aanspreekpunt.