Verder naar inhoud
Terug naar overzicht

Hadas Bros: goed omgaan met bellers geeft me energie

445.jpg

Hadas Bros studeerde vastgoed en makelaardij en deed daar een minor psychologie bij. “Dus dit vind ik leuk.” Als telefoonmedewerker beantwoordt ze vragen en biedt ze een luisterend oor.

Hadas behoort tot de meest ervaren mensen in het telefooncentrum van de Tijdelijke Commissie Mijnbouwschade Groningen, omdat ze in haar eerdere werkzaamheden bij het Centrum Veilig Wonen (CVW) dit werk al volop deed. Die ervaring van Hadas komt goed van pas.

Emoties

“Ik merk dat nieuwe collega’s het best spannend vinden om in gesprek te gaan met mensen die schade hebben door een aardbeving”, vertelt ze. “Soms zijn bewoners bijvoorbeeld heel emotioneel. Verder zijn er nog best veel dingen onduidelijk. Ze vinden het hier fijn dat ik mijn expertise kan inzetten.”

Hadas vindt het leuk om alles op rolletjes te laten lopen en om te gaan met mensen. “Als iemand echt heel emotioneel binnenkomt, dat je op een realistische manier duidelijkheid kunt scheppen, dat de bewoner dan rustig wordt, begrip toont en je zelfs een complimentje geeft. Daar krijg ik energie van.”