Werken in het vakgebied klantcontact

Bewoners met aardbevingsschade willen graag hun verhaal kwijt. Bij het IMG vinden wij het belangrijk om daar de tijd voor te nemen. Wij maken er mensenwerk van.
Ben jij het gezicht van het IMG?
Medewerkers van het serviceloket, zaakbegeleiders en collega’s die afspraken inplannen: allemaal hebben ze direct contact met de aanvrager. Zij vormen letterlijk de ogen en oren van het IMG.
De taak van het serviceloket is de bewoner met vragen zo goed mogelijk te helpen en te ontzorgen. Als zaakbegeleider begeleidt je de aanvrager vanaf het moment van een schadeaanvraag tot de beoordeling. Planning zorgt onder andere voor de afspraken voor een schadeopname door een onafhankelijk deskundige.
Lees de verhalen van onze collega's

De tijd nemen om echt te luisteren
'Als zaakbegeleider kom je op de mooiste plekken in de provincie. Soms denk ik: potverdorie, het lijkt wel alsof ik in Italië zit. Zo boven Groningen, die mooie boerendorpjes. Maar wat een trieste aanblik dat veel van die dorpjes door de bevingen zijn aangetast’.

Bij het IMG krijg je de ruimte om kansen te pakken
'Ik vond het aardbevingsdossier altijd al interessant. Maar pas toen het mijn werk werd, ontdekte ik hoeveel impact de aardbevingen hebben op de inwoners. Dat is een belangrijke motivatie om m’n werk goed te doen.'

Hier wordt mijn potentieel gezien en benut
'Vrienden vragen weleens of ik dit werk niet liever bij een commerciële organisatie zou willen doen. Bij het IMG doe ik maatschappelijk relevant werk waarbij je voor anderen het verschil kan maken. Dat is meer waard dan een bonus of een auto van de zaak.'
Mijn werk doet ertoe, want mensen voelen zich gezien en gehoord
'Een zaakbegeleider helpt bewoners bij hun vragen omtrent mijnbouwschade en leidt ze daar doorheen. Wat ik merk is dat het heel belangrijk is dat je doet wat je zegt en zegt wat je doet. Daarmee krijg ik het vertrouwen.'
Bekijk de video met Anneke hieronder.

Uitgeschreven tekst
Zaakbegeleider Anneke
[Vrouw komt aangelopen en gaat op de stoel voor de camera zitten]
Ik ben Anneke Rugge en ik ben zaakbegeleider bij het IMG. De zaakbegeleider helpt bewoners bij hun vraag omtrent mijnbouwschade en leidt ze daar eigenlijk doorheen. Door in gesprek te gaan, door vragen te beantwoorden. Je bent eigenlijk namens IMG het gezicht voor de bewoner.
[Anneke rijdt in de auto en parkeert in een straat. Zij loopt naar een huis.]
Mijn grootste uitdaging is dat ik alle mensen tegenkom met alle emoties en kenmerken die een mens maar kan hebben.
[Anneke zit aan tafel met een man en een vrouw in hun woning. Zij zijn met elkaar in gesprek]
Dus ik weet van tevoren niet of iemand bijvoorbeeld boos is, verdrietig is, teleurgesteld, heel veel vragen heeft, of juist heel luchtig is. Wat ik merk dat heel belangrijk is: doe wat je zegt en zeg wat je doet. Daarmee krijg je het vertrouwen van de mensen. Dat ze ook dichterbij je komen, opener staan voor het hele proces.
[Een man neemt foto's van een huis en van alle schades en Anneke staat erbij met de bewoner]
Als ik denk aan IMG, denk ik aan vrijheid en professionaliteit. Het is een jonge organisatie die nog niet zo lang bestaat.
[Anneke zit achter haar bureau te werken]
Ondertussen heb je te maken met de onrustige buitenwereld waar van alles gebeurt en een organisatie die heel erg in ontwikkeling is. Maar het is een uitdaging waar ik mij eigenlijk fantastisch in voel.
Ik ben Anneke Rugge, zaakbegeleider bij het IMG. Mijn werk doet ertoe, omdat ik mensen het gevoel geef dat ze gezien en gehoord worden.
Werken bij het IMG
Werk dat ertoe doet
Kies voor werk dat er toe doet.
Vacature-alert
Wil jij de vacatures van het IMG ontvangen? Schrijf je dan op Werken voor Nederland in voor de vacature-alert.

Vragen?
Heb je vragen over werken bij het IMG? Dan vertel ik je graag meer.
Neem contact op met onze corporate recruiter, Tjerko van der Wouden.