Werken bij Klantcontact en Dienstverlening

Aardbevingsschade is niet zomaar een schade. Het raakt bewoners in hun huis, hun zekerheid en soms hun vertrouwen. Juist daarom is het eerste contact van bewoners met ons zo belangrijk. Bij Klantcontact en Dienstverlening, kortweg KCDV, zorgen we ervoor dat bewoners gehoord, geholpen en goed geïnformeerd worden. Wij zijn het eerste aanspreekpunt én het gezicht van het IMG.
KCDV: de motor achter mensgerichte dienstverlening
KCDV bestaat uit vier teams: Serviceloket, Planning, Zaakbegeleiding en Werkvoorbereiding. Elk team speelt een onmisbare rol in het begeleiden van aanvragers door het schadeproces. De rode draad? We bieden rust, overzicht en duidelijkheid. We luisteren actief, denken mee en zorgen ervoor dat bewoners niet verdwalen in regels en procedures.
- Het Serviceloket helpt bewoners met hun eerste vragen en ontzorgt hen stap voor stap.
- Zaakbegeleiders zijn de vaste contactpersoon van de aanvrager: van schade-aanvraag tot beoordeling.
- Planning regelt de afspraken voor schade-opnames door onafhankelijke deskundigen.
- Werkvoorbereiding zorgt dat aanvragen compleet en duidelijk zijn vóórdat er een opname wordt ingepland. In dit team ligt de nadruk op zorgvuldige administratie en dossiercontrole, maar ook hier is er klantcontact.
Afwisselend en voortdurend in ontwikkeling
Geen vraag is hetzelfde. Dat maakt het werk afwisselend, verrassend en leerzaam. Je beweegt mee met wat er speelt in het gebied én binnen de organisatie. Nieuwe regelingen vragen om nieuwe kennis en vaardigheden. Je moet snel kunnen schakelen, informatie eigen maken en bewoners altijd voorzien van de juiste en actuele informatie. Dit maakt werken bij KCDV dynamisch en inhoudelijk uitdagend.
Jouw werk doet ertoe
Binnen KCDV telt ieder klantcontact. Want goed klantcontact is meer dan informatie geven. Het is ook erkenning, empathie en het vermogen om écht te luisteren. Onze collega’s begrijpen dat bewoners behoefte hebben aan zowel functionele hulp als emotionele erkenning. Dat vraagt om een open blik, nieuwsgierigheid en een flexibele houding. We denken in mogelijkheden, handelen met compassie communiceren helder. We begrijpen dat informeren net zo belangrijk is als helpen.
Wil jij dagelijks bijdragen aan maatschappelijke impact? Werk je graag in een omgeving waar mensen centraal staan, processen voortdurend in ontwikkeling zijn en waar jouw ideeën welkom zijn? Dan ben jij misschien wel de collega die we zoeken.
Bij KCDV maak jij het verschil, voor bewoners én voor de toekomst van Groningen.
Lees de verhalen van onze collega's

De tijd nemen om echt te luisteren
'Als zaakbegeleider kom je op de mooiste plekken in de provincie. Soms denk ik: potverdorie, het lijkt wel alsof ik in Italië zit. Zo boven Groningen, die mooie boerendorpjes. Maar wat een trieste aanblik dat veel van die dorpjes door de bevingen zijn aangetast’.

Bij het IMG krijg je de ruimte om kansen te pakken
'Ik vond het aardbevingsdossier altijd al interessant. Maar pas toen het mijn werk werd, ontdekte ik hoeveel impact de aardbevingen hebben op de inwoners. Dat is een belangrijke motivatie om m’n werk goed te doen.'
Vacature-alert
Wil jij de vacatures van het IMG ontvangen? Schrijf je dan op Werken voor Nederland in voor de vacature-alert.

Vragen?
Heb je vragen over werken bij het IMG? Dan vertel ik je graag meer.
Neem contact op met onze corporate recruiter, Tjerko van der Wouden.