3 november 2020

5 reacties

Zelf nieuwe schade opnemen met de IMG-app

Voor particuliere woningeigenaren die al eens schade hebben gemeld bij het IMG en waarbij ook al eens een deskundige is langs geweest, is er nu een handige manier om zelf nieuwe schade op te nemen en door te geven: de IMG Mijnbouwschade app.

Tijd en moeite besparen met de IMG app

De app is in de afgelopen maanden in samenwerking met schademelders ontwikkeld en getest. Met de app hebben zij er een manier bij om nieuwe schade te melden, zonder dat daar een deskundige voor langs hoeft te komen. Dat scheelt tijd en moeite en is bovendien corona-proof.

Wat is de IMG-app?

Met de app kunnen schademelders met hun eigen smartphone zelf schade opnemen aan hun huis. Hun melding komt direct bij onze deskundigen terecht. Zij beoordelen de schade in korte tijd of nemen contact op met de bewoner als ze nog vragen hebben. De app is makkelijk in het gebruik en heeft een duidelijke handleiding. Zo bieden we, naast de reguliere variant, de opnamevariant en de aannemersvariant, nu een nieuwe manier aan om schades op te nemen.

Op uitnodiging

Nadat een bewoner via onze website schade heeft gemeld, kijken wij eerst of het dossier in aanmerking komt voor opname via de app. Als dat het geval is, bieden we de schademelder aan om de schade zelf op te nemen met de app. Daarvoor ontvangt de schademelder een unieke code om de app te activeren en direct aan de slag te kunnen. Wil de bewoner liever dat een deskundige de schade opneemt? Dan maken we gelijk een afspraak met een deskundige. De bewoner beslist dus zelf om de app al of niet te gebruiken.

Welke dossiers zijn geschikt?

De IMG Mijnbouwschade App is nu beschikbaar voor particuliere eigenaren van woningen waar al eens een inspectie door een deskundige van het IMG (of haar voorganger: de TCMG) is geweest en die nieuwe schades willen doorgeven. In alle andere gevallen komt er een deskundige langs. In de toekomst breiden we de gebruiksmogelijkheden van de app uit.

Gebruiksgemak

De gebruiker van de app hoeft niet alle schades in een keer op te nemen. De schade-opname kan steeds gemakkelijk tussendoor worden opgeslagen, en de gebruiker kan dus altijd op een later moment verder gaan. De gebruiker kiest zelf waar de opname start - binnen of buiten – en is zo minder afhankelijk van het weer. Daarnaast bieden we bij erkende mijnbouwschade, net als bij alle andere opnamevarianten, een thuisblijfvergoeding.

Reageren

Hans Schieving 22 januari 2021 - 20:51

Graag zou ik een inlogcode ontvangen voor de app. Ik heb reeds een eerder dossier. 9722ea11 hansschieving@live.nl. 0651835085

Hans Schieving 22 januari 2021 - 20:51

Graag zou ik een inlogcode ontvangen voor de app. Ik heb reeds een eerder dossier. 9722ea11 hansschieving@live.nl. 0651835085

Martin, IMG 22 april 2021 - 16:33

Hallo Hans, hiervoor kun je het beste contact opnemen met je zaakbegeleider, of bellen met ons Serviceloket via t. 0800 - 4444111.

Peter Doodeman 18 april 2021 - 16:20

Graag zou ik een inlogcode ontvangen voor de app. Ik heb reeds een eerder dossier. AS20550751 peter.doodeman@gmail.com. 06-50217911

Martin, IMG 22 april 2021 - 16:32

Hallo Peter, hiervoor kun je het beste contact opnemen met je zaakbegeleider, of bellen met ons Serviceloket via t. 0800 - 4444111.

Reactie toevoegen

Deel bij de reactie geen dossiernummer, e-mailadres of telefoonnummer. Bij vragen over uw dossier kunt u contact opnemen met ons Serviceloket via 0800 4444 111.

Reacties die niet over het onderwerp gaan of die onfatsoenlijk taalgebruik bevatten kunnen worden verwijderd.

Uw gegevens worden niet voor andere doeleinden gebruikt. Zie voor meer informatie de privacyverklaring.