Verder naar inhoud

De ‘Aanvragen voor volwassenen' pagina is niet gevonden voor de doelgroep Kinderen en jongeren t/m 17 die u heeft gekozen.

Kies links in het menu voor informatie die wel beschikbaar is voor Kinderen en jongeren t/m 17.

  • Wat kan ik doen als ik een document moet toevoegen dat ik niet heb?

    Soms gebeurt het dat er informatie ontbreekt of niet klopt. U kunt dan zelf deze gegevens toevoegen of verbeteren. In sommige situaties vragen we u om een document toe te voegen. Bijvoorbeeld een document over een schadevergoeding aan uw woning. Of een document over een acuut onveilige situatie (AOS).

    Mogelijk heeft u dat document niet. Wij kunnen u hierbij helpen. Belt u dan met ons Serviceloket op 0800 4444 111 (gratis nummer). 

  • Wanneer is er sprake van sloop/nieuwbouw?

    Er is sprake van versterking als uw woning door de NCG (of een andere instantie) als onveilig is beoordeeld en in opdracht van de NCG (of een andere instantie) versterkt moet worden. U hoeft hiervoor zelf in eerste instantie geen gegevens aan te leveren. Houd er wel rekening mee dat onderdeel zijn van het versterkingsprogramma van de NCG niet hetzelfde is als versterking. Er wordt eerst door de NCG gekeken in hoeverre de woning veilig is en daarna wordt beoordeeld of er versterking nodig is. Om te beoordelen of er sprake is van versterken of sloop/nieuwbouw gebruiken wij de gegevens die wij van de NCG ontvangen.

    Als uw woning in eerste instantie onveilig is verklaard, gaan we daarvan uit bij de herbeoordeling.

    Als u na het indienen van uw eerste aanvraag voor immateriële schade te maken krijgt met versterking of sloop/nieuwbouw hoeft u niets te doen. Wij vullen uw vergoeding automatisch aan. U krijgt vanzelf bericht. Op deze pagina kunt u hierover meer lezen.