Verder naar inhoud
Terug naar overzicht

20 maart 2018

Telefoonmedewerker Ronnie: “Ik vertel het zoals het is”

317.jpg

Ronnie bemant samen met zijn collega’s de telefoon om uw vragen te beantwoorden. Hij helpt met het invullen van uw schadeformulier en legt uit wat u van ons kunt verwachten.

Ronnie komt uit Groningen en werkt graag voor de omgeving waarin hij leeft. De afgelopen weken heeft hij meer geleerd over de historie van de gaswinning en meer inzicht gekregen in de aardbevingsproblematiek. Ook werden alle medewerkers geïnstrueerd hoe ze u kunnen helpen met vragen of schademeldingen.

Benieuwd

We vroegen Ronnie hoe hij de eerste dagen aan de telefoon heeft beleefd. “Ondanks de intensieve trainingsdagen die we hebben gehad, was ik toch erg benieuwd wat ik kon verwachten", vertelt hij. "Ik vind het fijn dat we mensen die een nieuwe schade melden direct kunnen helpen. Of we vullen het formulier samen in, of ik leg uit waar ze het formulier kunnen vinden zodat ze er zelf mee aan de slag kunnen.”

Veilig

Moeilijker vindt Ronnie de gesprekken met mensen die na 31 maart 2017 (12:00 uur) hun schade hebben gemeld bij het CVW en van wie de dossiers in het afgelopen weekend (17/18 maart) overgenomen zijn door de Tijdelijke Commissie Mijnbouwschade Groningen.

“Zij willen weten wat de verdere gang van zaken is rond hun schademelding en hoelang ze nog moeten wachten op een eventuele vergoeding van de schade. Dan vertel ik hen dat de commissie binnenkort begint en dat we nog niet weten wanneer hun schade wordt behandeld. Dat horen mensen niet graag en dat snap ik. Je huis, dat is jouw plek. De plek waar jij je veilig voelt. Schade aan je huis wil je zo snel mogelijk verholpen hebben. Dat is niet meer dan logisch.”

Recht

Ronnie houdt zichzelf voor dat wij nu recht gaan maken wat krom is. "Als je al lang wacht, wil je gewoon nu geholpen worden. Ik vertel mensen dat we vanaf nu proberen te helpen en waar ze op kunnen rekenen van onze kant. Ook vertel ik dat we nog niet alles weten. Ik vertel het zoals het is.”