Als gevolg van een technische storing is ons telefonisch Serviceloket momenteel niet bereikbaar. Wilt u een acuut onveilige situatie (AOS) melden? Daarvoor kunt u het AOS-formulier op deze website gebruiken. We hopen dat het snel is opgelost.

 

Reageren op het adviesrapport

Als u het adviesrapport heeft ontvangen, heeft u twee weken de tijd daar op te reageren. Bijvoorbeeld om aan te geven dat u akkoord bent met het rapport. Maar ook als u schades mist, of het niet eens bent met de beoordeling. Wij noemen uw reactie een zienswijze. 

Gronings landschap

Hoe werkt het?​

  • Als het adviesrapport klaar staat, krijgt van ons bericht. U heeft vanaf dat moment twee weken de tijd om te reageren.
  • In Mijn dossier staat dan een formulier waarmee u kunt reageren. Doet u dit liever per post? Dan kunt u een brief sturen naar Antwoordnummer 3061, 8000 WB in Zwolle. Noem in de brief ook het zaaknummer van de aanvraag.
  • Bent u akkoord met het rapport? Als u dat laat weten, kunnen wij verder met de afhandeling van uw aanvraag.
  • Bent u niet akkoord met het rapport? Laat ons dan weten waar u het niet mee eens bent.
  • Heeft u langer dan twee weken nodig? Dan kunt u vier weken uitstel aanvragen. Dit kan via het formulier in Mijn dossier of u belt naar 0800 4444 111.
  • Als u niet reageert binnen twee weken, gaan wij verder met de afhandeling van uw aanvraag. 

Reageren via Mijn dossier

Niet akkoord?

Het is belangrijk dat u duidelijk beschrijft waar u het niet mee eens bent. Als u een bepaalde schade noemt, noem dan ook het schadenummer zoals deze in het adviesrapport staat. Geef voor iedere schade aan waarom u het er niet mee eens bent. Beschrijf ook hoe het volgens u anders moet.

Documenten meesturen

Heeft u foto’s, offertes of andere documenten die voor uw zienwijze belangrijk zijn? Stuur deze dan mee. Geef in uw zienswijze aan welke documenten bij welke schade hoort.